torsdag 24 december 2009

God jul

Min älskling,

För ett år sen precis åkte vi till alla gravar och tände ljus... Thor Modeen, Nacka, dina föräldrar och många fler... Vi kom hem vid fyra på morgonen då åt vi julgröt och hade det mysigt tillsammans sen sov vi en stund innan vi åkte till Nackas port där du höll tal som du gjort i så många år... Det var många som kom och lyssnade och uppsakattade dina ord om Nacka, jag var så stolt över dig!

Vi saknar dig så mycket och julen blir ingen jul utan dig, du älskade julen och ville äta julgröt redan i september... Du var noga med traditioner och vi ska försöka ha kvar några även om det blir svårt utan dig... Finaste Uffe, vi tänker på dig och du är med oss och ger oss glädje mitt i all sorg. Du är underbar, vi älskar dig!

Puss kram Love


God Jul till alla som följer bloggen, tack för att ni finns och stöttar mig. Det betyder mycket!

7 kommentarer:

  1. Tuffa Victors matte Görel24 december 2009 kl. 09:31

    Det känns bra att våra få ord betyder i alla fall något för dig, det måste vara obeskrivligt att fira första julen av många utan din älskade! Men man FÅR gråta på julafton också vet du....tänk på det! Å, vad fint det låter när du berättar om allt Uffe gjorde; så många som glömt bort allt vad Nacka gjort men inte han, inte......helt otroligt! Han var verkligen minst sagt speciall, din Uffe. Hoppas du kan tända ett ljus på hans grav snart också för jag antar att han och vovvarna inte är begravda än.....Stor KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en God Jul trots din sorg.
    Vi är många som tänker på dig!

    MVH Kerstin

    SvaraRadera
  3. Kära lillemor.Jag hoppas att du och din familj ,får en lugn jul,och att det nya året ger dig mer kraft att hantera saknaden efter Ulf.Vi finns med dig i tankarna.Kram Christina hbg.

    SvaraRadera
  4. God fortsättning till er i åre! Hoppas ni har fått känna lite jul mys trots sorgen och saknaden. Ta hand om min lillebror! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Vilken speciell känsla att vara ute och köra och tända på gravar till 04,det skulle vara häftigt att få följa med,det är annat än att gå till kyrkan o tända ljus på gravarna,gjort på en timme som jag gjorde.Självklart var det värdefullt men inte lika magiskt mysigt.KRAM/U

    SvaraRadera
  6. God fortsättning! ta hand om dig

    SvaraRadera
  7. Så fint du skriver vännen, Ta hand om dig !

    SvaraRadera