tisdag 10 augusti 2010

Mammas födelsedag

. Min bror, mamma, lillasyster och jag.



Min älskade Uffe,

Idag skulle mamma ha fyllt 87 år och vi har besökt er gemensamma viloplats ♥ Den platsen som du såg ut till min mamma och syster och där du själv ville vila tillsammans med mig... Vi trodde att det var många år kvar, 20 iallafall kanske 30 om vi hade tur... Ofattbart, att du är på den sidan och inte här bredvid mig.

På mammas födelsedag förra året spelade vi revy dagen innan och du hade på dig mammas randiga mössa stora delar av kvällen för att hylla henne, fina underbara Uffe! Du brydde dig verkligen om människor på det vackraste sättet, inte för din egen vinning utan av kärlek... Du besökte dina vänners viloplatser och hedrade dem, nu finns det ingen som gör det.


Jag satte en liten bukett till mamma i rosa som hon älskade... Fina mamma, du var en sån klippa, kärleksfull och varm. Du hade alltid ett råd och en famn man kunde vila i när man behövde tröst... Vi saknar dig ♥

Hoppas ni alla tar hand om varandra på den underbara plats där mamma nu firar sin födelsedag, både Uffe och mamma älskar tårta och kaffe så det finns det nog gott om!

Puss kram love älskade Uffe, mamma och lillasyster Stina ♥


Tack till er som fortfarande läser min blogg, ni betyder mycket för mig. Ta hand om varandra!

6 kommentarer:

  1. HEJ Lillemor!
    Vi tänker på dej varje dag. Idag har Tommy klarat sin teori så nu är körkortet inom räckhåll. Snart kan han köra upp till dej på egen hand. Vi är i Linköping och hälsar på hans kusin idag. Min mamma och pappa är med. De hälsar så gott. Kram Anneli o co

    SvaraRadera
  2. Hej Lillemor,jag tittar inn då o då för att se om du finns kvar här på dina sidor.Så vackra foton och så vackert du skriver.Att skriva sig ur sin sorg,kan hjälpa mycket,tro mig,jag skrev en hel bok på 80 sidor,efter att min man gick bort.Jag gav den titlen"Alla dessa tårar av glädje och sorg"Endast mina närmsta har hittils fått läsa den,men kanske en dag,jag försöker få den utgiven av ett bokförlag,för enligt mina närmsta är den fint skriven,o kanske kan hjälpa andra i sin sorg.Men jag vill att min man John altid skall finnas med i familjeberättelserna ,även efter det att jag vandrat vidare till nästa värld,för vem skall berätta om honom ,när inte jag finns där.Så jag bara vill säga dig,skriv avdig,vilketdu kanske redan gör.Sänder varma tankar till dig och hoppas att du fått lite mer ro i din själ och i ditt liv,kram C.S.S hbg

    SvaraRadera
  3. Hej Lillemor.

    Hoppas att du haft fler bra dagar än dåliga i sommar. Jag hoppas så innerligt att du börjat se ett ljus långt fram i tunneln. Att du kan tänka på din kära Uffe utan att det gör ont. Jag kan bara försöka förstå, men kommer nog inte ens i närheten av att veta hur det känns.

    Sköt om dig.

    Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. Hej Lillemor, nu tycker jag att du har varit med om så många sorliga händelser att det är din tur att må väl. Risken finns att du hamnar i en bubbla fylld av ensamhet.
    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  5. Hej.
    Jag har följt dig hela vägen men av olika skäl hoppar jag av nu.
    Önskar dig allt gott.
    Önskar att din sorg kan lägga sig och bli till minnen som värmer din själ.
    Du ska aldrig glömma Uffe men jag hoppas du kan leva vidare och må lite bättre.

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en skön fortsättning på helgen.
    kram

    SvaraRadera